Başvuru Ücretleri
Komisyonumuza başvuruda bulunurken, başvurunuza konu uyuşmazlığın miktarına göre aşağıdaki tabloda belirtilen başvuru ücretini, Ziraat Bankası'nın tüm şubeleri, ATM ve İnternet Şubesinden yapacağınız ödemeler de dahil olmak üzere, Kurum Tahsilat Menüsünü kullanarak Sigorta Tahkim Komisyonu hesabına yatırabilirsiniz. İnternet üzerinden (EFT) yatırılacak başvuru ücretlerinin T.C. Ziraat Bankası Bağlarbaşı Şubesi TR080001000824502567015015 numaralı hesaba yatırılması gerekmektedir (Şube Kodu: 0824). Başvuru ücretini yatırdıktan sonra banka dekontunun bir örneğini gerekli diğer belgelerle birlikte Komisyona ulaştırmayı unutmayınız.
- Komisyonumuza yatırılacak ücretlerde aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir.
1- Başvurunuzun hiç bir aşamasında Komisyonca Kredi kartı bilgileriniz istenmemektedir.
2- Komisyona yapılan başvuru sonrasında, uyuşmazlık tutarının arttığı durumlarda ( ıslah ) eksik bir harç görüldüğünde Komisyon yetkili personel veya dosyanın ilgili hakeminin kurumsal mail adresinden tarafınıza bildirim yapılmakta olup, hiç bir surette Komisyon banka hesap numaralarının haricinde bir hesaba ücret istenmemektedir.
3- Bilirkişi görevlendirilmesine karar verildiğinde, kurumsal mail adresimizden tarafınıza ara karar gönderilmektedir. Ara kararı incelendikten sonra bilirkişi ücretinin yatırılması düşünülüyorsa ara kararda belirtilen Sigorta Tahkim Komisyonu hesaplarına yatırmanız gerekmektedir.
Yukarıda belirtilen hususlara dikkat edilmesi, aksi bir taleple karşılaştığınızda doğrudan Komisyonla irtibata geçilmesi rica olunur.
Ziraat Bankası şubelerinden yatırılan Başvuru ücretlerinden kesinlikle havale masrafı alınmamaktadır.
01.02.2024 tarihinden geçerli olmak üzere yürürlüğe giren başvuru ücret tarifesi.
Uyuşmazlığa Konu Miktar (TL) | Başvuru Ücreti (TL) |
0 - 5.000 |
320 |
5.001 - 10.000 |
715 |
10.001 - 50.000 |
1030 |
50001- .... | Uyuşmazlık tutarının %1,5'u ( En az 1030 TL olmak üzere) |
Başvuru ücretlerine ilişkin detaylı bilgilendirmeye ulaşmak için lütfen tıklayınız.
TEBLİGAT GİDERLERİ :
07.06.2023 tarihinden sonra yapılan başvurularda, başvuru ücretlerine ek tebligat gideri yatırılması gerekmektedir. Bu gider geçerli bir Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) adresi beyan eden başvuranlar için 35TL, geçerli bir Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) adresi beyan etmeyen başvuranlar için 150TL olarak belirlenmiştir.